Fasolea verde este o legumă comună și consumată frecvent de oameni. Este recoltată și consumată împreună cu pastele înainte ca semințele să se dezvolte complet. Beneficiile sale pentru sănătate includ conținutul bogat de fibre, care ajută la eliminarea substanțelor nocive și previne bolile cardiace și cancerul. De asemenea, fibrele îmbunătățesc digestia și previn problemele gastrointestinale precum constipația. Fasolea verde conține carotenoizi care susțin sănătatea ochilor și poate preveni deteriorarea vederii. De asemenea, datorită conținutului de silicon, fasolea verde poate contribui la sănătatea oaselor și a țesuturilor conective. O retetă simplă cu fasole verde implică gătitul pastailor până devin moi dar rămân crocante, apoi se amestecă cu ghimbir și usturoi într-o tigaie pentru a elibera aromele. Această retetă poate fi servită la orice masă și aduce beneficiile sănatoase ale fasolei verzi în dieta zilnică.

Fasolea verde este una dintre cele mai uzuale legume consumate de om. Cunoscuta si ca fasolea de gradina, pastai sau fasole Franceza, fasolea verde este recoltata si consumata impreuna cu pastaile inchise inainte ca semintele din interior sa se fi dezvoltat complet. In continuare va prezentam beneficiile sale pentru sanatate, precum si o reteta simpla.
Beneficii pentru sanatate

Fibre
Primul beneficiu pentru sanatate pentru care fasolea verde este renumita se evidentiaza prin continutul sau bogat in fibre. Fibrele actioneaza precum o matura, ajutand corpul sa elimine sau sa distruga agentii nocivi, precum toxinele si radicalii liberi, care pot cauza boli cardiace si cancer.

Mai mult, fibrele imbunatatesc metabolismul sistemului digestiv, facilitand miscarile mai rapide ale continutului din stomac si din intestine; astfel, se previn problemele gastrointestinale precum constipatia, diverticulita si hemoroizii.

In plus, fibrele reduc numarul lipoproteinelor de densitate scazuta sau colesterolul nociv din sange. Prin urmare, fibrele pot preveni aparitia unor boli cardiace precum hipertensiunea, boala arteriala coronariana si atacul cerebral.

Sanatatea ochilor
Fasolea verde ajuta la sustinerea sanatatii ochilor. Conform Organic Facts, fasolea contine diferiti carotenoizi precum luteina si zeaxantina, care ajuta la intarirea maculei lutea din ochi si joaca un rol important in reducerea presiunii excesive din structurile interioare ale ochilor. Asta inseamna ca fasolea verde, daca este inclusa in dieta, ajuta la prevenirea deteriorarii vederii.

Sanatatea oaselor
Un alt beneficiu al consumului de fasole verde este sustinerea pe care o confera oaselor si tesuturilor conective. Conform World’s Healthiest Foods, acest subiect a devenit problema principala pentru numeroase studii care analizeaza leguma respectiva.

Asa cum este descris in publicatie, fasolea verde este bogata in silicon si o portie de 250 gr. de fasole verde contine aproximativ 7 miligrame de silicon. Se mai adauga ca Academia Nationala de Stiinte inca nu a asociat legumei un rol semnificativ cand vine vorba de sanatatea oaselor si a tesutului conectiv, dar se presupune ca fasolea verde, datorita siliconului din continut, protejeaza sanatatea acestora.

Sarcina
Chiar si femeile insarcinate pot beneficia de pe urma consumului de fasole verde. Pe langa faptul ca este bogata in fibre, cu ajutorul carora se previn constipatia, hemoroizii si bolile cardiace, acest tip de leguma contine si fier.

Conform Facultatii de Medicina de la Harvard, precum este citat de Medical News Today, consumul de fier cu origini vegetale din fasole verde, dovleac si spanac pare sa amelioreze fertilitatea si, prin combinarea vegetalelor cu alimentele bogate in vitamina C precum murele, ardeii sau rosiile, se poate mari rata de absorbtie a fierului.

Mai mult, fasolea verde contine acid folic, care protejeaza fetusul de probleme precum defectele de tub neural. Conform publicatiei, o cana de fasole verde confera aproximativ 6% din nevoia zilnica de fier si 10% din doza zilnica de acid folic.

Reteta rapida
O reteta in care puteti utiliza aceasta leguma este fasolea verde cu ghimbir si usturoi. Conform Cooking New York Times, ingredientele includ fasole verde (stilul frantuzesc de pastai verzi merge cel mai bine cand le injumatatiti), ulei vegetal, ghimbir proaspat, catei de usturoi si sare.

Conform publicatiei, pentru preparare, apa sarata dintr-o ala mai mare se aduce in punctul de fierbere si un bol mare se umple cu gheata. Apoi, pastaile sunt fierte pana cand se inmoaie, dar raman crocante si au o culoare verde deschisa. Se gusta dupa 4 minute pentru a fi siguri ca nu sunt fierte prea tare.

Dupa, pastaile sunt puse in apa cu gheata pentru a inceta procesul de fierbere; sunt scoase imediat dupa ce s-au racit si se usuca pe un prosop. Apoi, la foc mare, se incalzesc intr-o tigaie doua lingurite de ulei vegetal.

Se adauga jumatate din cantitatea de fasole, usturoi si ghimbir, se lasa la fiert, se amesteca, se misca constant in tigaie, pana cand fasolea se rumeneste, iar usturoiul si ghimbirul s-au inmuiat si isi emana aromele.

Fasolea verde poate sustine sanatatea cu ajutorul numeroaselor sale beneficii. Prin urmare, ar trebui inclusa in cat mai multe retete si poate fi servita la micul dejun, la pranz sau la cina.

Beneficiile pentru sanatate ale fasolei verzi

Fasolea verde este renumita pentru continutul sau bogat in fibre, care ajuta la eliminarea agentilor nocivi si previne boli precum cancerul si bolile cardiace. De asemenea, fibrele imbunatatesc metabolismul sistemului digestiv si previn problemele gastrointestinale precum constipatia. De asemenea, acestea reduc nivelul de colesterol din sange si previn aparitia unor boli cardiace.

Beneficiile fasolei verzi pentru sanatatea ochilor

Fasolea verde contine carotenoizi precum luteina si zeaxantina, care contribuie la intarirea maculei lutea din ochi si reduc presiunea excesiva din structurile interioare ale ochilor. Consumul regulat de fasole verde poate ajuta la prevenirea deteriorarii vederii.

Beneficiile fasolei verzi pentru sanatatea oaselor

Fasolea verde este bogata in silicon, un nutrient important pentru sustinerea oaselor si tesuturilor conective. Desi nu exista inca studii conclusive privind legatura dintre consumul de fasole verde si sanatatea oaselor, se presupune ca aceasta leguma protejeaza sanatatea oaselor datorita continutului sau de silicon.

Reteta rapida: Fasole verde cu ghimbir si usturoi
Pentru a prepara aceasta reteta simpla, aveti nevoie de fasole verde, ulei vegetal, ghimbir proaspat, usturoi si sare. Pastaile de fasole verde sunt fierte pana cand devin moi dar raman crocante, apoi sunt scufundate in apa cu gheata pentru a se opri procesul de fierbere. In tigaie se incalzesc doua lingurite de ulei vegetal, se adauga jumatate din cantitatea de fasole verde, usturoi si ghimbir si se amesteca constant pana cand fasolea se rumeneste si aromele se elibereaza. Aceasta reteta simpla poate fi servita la micul dejun, pranz sau cina si va aduce beneficiile sanatoase ale fasolei verzi in dieta dumneavoastra.